Na to, jak efektywnie wygląda nasza praca, ma wiele czynników. Oczywiście, najważniejsza jest motywacja, ale nie tylko ona – w końcu to, co nas otacza, ma naprawdę duży wpływ, na nasze samopoczucie. Urządzanie biura to pierwszy krok do zwiększenia efektywności. Odpowiednie ustawienie mebli, tak aby wygodnie było do wszystkiego sięgać, wysokość biurka, która wymusi poprawną postawę i zminimalizuje bóle kręgosłupa, a także dekoracje – wszystkie te elementy powinny ze sobą współgrać. Dowiedz się jak to zrobić, a przy okazji zwiększyć swoją (lub swoich pracowników) efektywność.

Postaraj się, aby przestrzeń była odpowiednio duża

Jeśli masz do dyspozycji małe pomieszczenie, rób wszystko, aby je optycznie powiększyć. Najlepszy efekt dają lustra, ale mogą jednocześnie rozpraszać, więc lepiej z nich zrezygnować. Nie maluj ścian na ciemne kolory – dobrze sprawdzi się bardzo modny, szary kolor. Jeśli zdecydujesz się na ciepły beż, który jest tak popularny w domach, sprawisz, że będzie tam… właśnie domowa atmosfera, a nie miejsce przeznaczone do pracy. Chłodne i jasne kolory będą najodpowiedniejsze. Z kolei, gdy trzeba wybrać meble – również stawiaj na jasne kolory i konstrukcje, które będą sprawiały wrażenie bardzo lekkich.

Jakie meble wybrać?

Zrób dwie listy. Pierwsza powinna dotyczyć rzeczy niezbędnych, a druga tych, które będą przydatne, ale można się bez nich obejść. Z pewnością na szczycie pierwszej listy znajdą się biurka. Bez nich nie można zacząć pracy. Muszą być wytrzymałe, tak, aby nie ugięły się pod komputerami, stosami dokumentów czy innymi sprzętami. Poza tym zadbaj o ich odpowiednia wysokość. Najlepsze będą takie, które można dostosowywać do wysokości osoby, która będzie przy nim siedziała, ale nie wszystkie firmy oferują takie modele. Jeśli masz „przeciętny” wzrost, to usiądź przy biurku i sprawdź, czy nie wymusza zbytniego pochylenia się lub nieodpowiedniego wyciągania się sylwetki. Kolejną rzeczą są krzesła. Nie bez powodu najczęściej stosuje się te obrotowe na kółkach. Dzięki nim łatwo jest się przemieszczać pomiędzy różnymi zakamarkami pokoju i bez kłopotu sięgać do szafek, oddalonych od biurka. Trzeba pamiętać, żeby miały miękkie siedzisko, były odpowiednio wyprofilowane do kręgosłupa, a ich podłokietniki były wysokie. Dzięki temu Ty lub twoi pracownicy będziecie wymuszali odpowiednią pozycję kręgosłupa i unikniecie jego bólu, po powrocie do domu.

Oświetlenie

Bardzo ważny punkt, który często jest pomijany. Najczęściej jedno, centralne światło umieszczone na środku sufitu, to za mało. Trzeba zainwestować w lampki, które będą stały na biurkach (zimą, zdecydowanie szybciej robi się ciemno), a lamp na suficie powinno być więcej. Najlepiej, gdyby wisiały nad każdym biurkiem. To bardzo ważne, bo odpowiednie światło nie tylko nie męczy podczas pracy, ale także dba o wzrok.

Na drugiej liście rzeczy przydatnych, acz nieniezbędnych znajdą się: szafy na dokumenty, witryny, komody, małe stoliki. Jeśli masz odpowiednie fundusze – zainwestuj w nie. Dzięki dobrej pojemności tych mebli, na biurkach nie będzie bałaganu, a wszystkie dokumenty będą miały swoje miejsce, dzięki czemu ich odszukanie nie będzie problemem.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Akord, która prowadzi sklep meblarski. Oferta firmy dostępna pod adresem: sklep.akord-meble.pl